Sunday, November 17, 2019

BBM3410Satu2019: Twitter Cerita Sosial (Hati) Minggu 6


Assalamualaikum, 

Pada minggu keenam, aku dan rakan-rakan yang lain diajar untuk membuat bebenang berdasarkan cerita sosial yang terdapat terkandung dalam buku Kajian Wacana dan Strategi Komunikasi Teori dan Aplikasi. 

Bebenang seterusnya adalah cerita sosial berkaitan hati. Cerita sosial ini menceritakan tentang watak utama dalam cerita sosial jiran, iaitu Alim. Sebanyak 12 bebenag telah terhasil daripada cerita sosial ini. Cerita mengisahkan tentang Alim pergi sekolah membawa kek cawan untuk dikongsi bersama rakan-rakan sekelas yang lain. Hal ini terjadi sempena Hari Lahir Alim waklaupun pada hakikatnya Alim tidak memahami ‘Apa itu Hari Lahir’ dan Alim hanya menuruti kata ibunya yang meminta Alim membawa kek cawan ke sekolah.


Bebenang #1 hingga 3



Bebenang #4 hingga 6



Bebenang #7 hingga 10



Bebenang #11 hingga 12





Selain itu, aku juga diminta untuk membuat aktiviti 1 yang terdapat dalam buku Eh! Media Sosial. Menerusi aktiviti 1 ini, setiap pelajar diminta untuk  membuat cerita pendek di twitter. Topik cerita adalah bebas. Aku memilih topik cerita pendek yang bertajuk Cabaran dalam Kalangan Mahasiswa. Antaranya adalah masa, Kewangan dan Pergaulan dengan Rakan Sebaya. 

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.