Sunday, November 17, 2019

BBM3410Satu2019: Twitter Cerita Sosial (Jiran) Minggu 7



Assalamualaikum, semua. 

Minggu ketujuh aku membuat bebenang daripada cerita sosial Jiran yang mengisahkan Alim yang mempunyai banyak buku cerita untuk dihadiahkan kepada ibu, bapak, abang dan kakak. Aku dapat menghasilkan 13 bebenang daripada cerita sosial tersebut. Oleh itu, bagi aku hargailah jiran anda kerana jiran membawa berkat. Heheee’

Bebenang #1



                                                               Bebenang #2 hingga 4



Bebenang #5 hingga 7



#Bebenang 8 hingga 10

                                      


Bebenang #11 hingga 13




Selain, aku dan pelajar yang lain di minta untuk retweets mana-mana lima berita terkini yang terdapat dalam Twitter. Antara berita yang aku retweet adalah Sinar Harian @sinaronline, Harian Metro@hmetromy, Buletin TV3@buletinTV3, Astro Awani@501awani, Saluran TVi@tv1_rtm. Setelah retweet, aku juga perlu tulis dalam Buku Eh, Media Sosial bagi aktiviti 3. Seterusnya, aku juga diminta untuk retweet lima tweet yang terdapat dalam Twitter. Antara yang aku retweet adalah @tyashatirah, @Usim, @HatiSadoKe, @Isskndar Ariffin, @Matravelmy dan seperti biasa bergambar dengan buku Eh! Media Sosial sebagai bukti kerana Prof @drNormaliza memang tak percaya kepada semua pelajar termasuklah yang jujur dan berterus terang…Hihihikk











No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.